Sun City & Safari - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dionne Bourgondien - WaarBenJij.nu Sun City & Safari - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dionne Bourgondien - WaarBenJij.nu

Sun City & Safari

Door: Dionne

Blijf op de hoogte en volg Dionne

23 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Mijn bedoeling was eigenlijk om deze site heel goed bij te gaan houden om jullie een beetje op de hoogte te kunnen houden. Helaas is dit tot nu toe nog niet helemaal gelukt.. en eerlijk gezegd heb ik er ook vrij weinig tijd voor.
Papa zet de foto’s op deze site, omdat dit vanuit hier niet te doen is. Internet is hier namelijk behoorlijk traag! Dus thanks pap!

Afgelopen week, van maandag t/m vrijdag hebben we lekker een weekje ‘vakantie’ gehad. Samen met Lynette, Albrie en de twee andere meisjes uit Nederland en ons vier natuurlijk zijn we er even tussenuit gegaan. Na ongeveer drie uur rijden kwamen we aan in Sun City. Deze dag hebben we het vakantiepark een beetje verkend; echt een super mooi park! Sun City is trouwens het grootste resort van Zuid-Afrika; ‘Africa’s Kingdom of pleasure’.
Dinsdag gingen we naar Pilanesberg, op safari. Helaas hadden we die dag niet heel mooi weer, waardoor we niet veel dieren hebben kunnen zien. Wel zagen we zebra’s, giraffen, een babykrokodil, schildpadden, een struisvogel, een zwijn en veel verschillende soorten herten. In de verte zagen we een tornado aankomen, waardoor we weggingen uit het park. Helaas die dag dus niks van de big five kunnen zien.
Eenmaal weer terug op Sun City park, zijn we naar de krokodillen gegaan; crocodile sanctuary. Ze hebben daar ongeveer 7000 krokodillen. Alleen doen die beesten vrij weinig, waardoor ik het een beetje tegen vond vallen. Tegen voedertijd werden zij een beetje actief. Na afloop heb ik zelf ook nog een babykrokodil vastgehouden!
Woensdagochtend zijn we om 5.00 uur opgestaan om, om 6.00 uur weer naar Pilanesberg te gaan. En ja hoor, nu hadden we meer geluk! We hebben veel dezelfde dieren net als de dag ervoor gezien, maar ook olifanten, een nijlpaard en neushoorns! Dit waren er in ieder geval al twee van de big five.
De twee olifanten die wij tegenkwamen stonden midden op de weg voor ons! Binnen het park staan bepaalde regels voor de olifant beschreven. Zo mochten we een olifant niet passeren op de weg en moesten we een olifant altijd voor laten gaan. Wanneer de olifant met zijn oren ging flapperen of een geur achterliet, was dit een teken van zijn kwaadheid en moesten we afstand houden. Natuurlijk was dit weer het geval en helaas stonden wij op een te smal bergweggetje, waar keren bijna onmogelijk was. Na een half uur liepen de olifanten eindelijk weer verder, waardoor wij ook verder konden..
Die avond zijn we ook op 'nachtsafari' geweest. We hadden een busje gereserveerd die we helemaal alleen voor ons zessen hadden, ideaal. Bij binnenkomst van het safaripark stond er al meteen een nijlpaard voor ons midden op de weg. Wat een verschrikkelijk groot en lelijk beest zeg, haha maar wel super om te zien! Na een tijdje rijden kreeg onze bestuurder het bericht dat er een mannetjesleeuw op de weg liep, richting ons en die opzoek was naar twee vrouwtjesleeuwen. En daar was hij..! De leeuw kwam vlak langs onze bus oplopen. Een half uur lang hebben we achter de leeuw aangereden. Echt een super mooi beest op te zien! En uiteindelijk kregen we ook een van de twee vrouwtjes te zien.
Donderdagochtend zijn we naar cultural village geweest. Stammen uit heel Afrika werden daar nagespeeld; hoe ze woonden, leefden etc. en een mooie show gezien met veel dans en muziek. Die middag hebben we heerlijk bij de nagebootste strand en zee gelegen. Even het kind uitgehangen en van de glijbanen afgegaan en in de golven ‘gespeeld’. Daarna cocktailtjes besteld en een poging gedaan om ons Afrikaanse kleurtje bij te werken. ’s Avonds hebben we lekker gegeten op de braai. In Sun City park lopen trouwens veel brutale apen rond. Meerder keren hebben ze geprobeerd om via het keukenraampje, die wij niet helemaal dicht hadden gemaakt, bij ons binnen te komen. Helaas hadden zij bij ons minder geluk! Maar wanneer zij de kans krijgen stelen ze van alles van je.
Vrijdagochtend was het helaas alweer tijd om terug naar huis toe te gaan. Rond 9.00 uur zijn we aangereden richting Viljoenskroon. Onderweg, bij Potchefstroom, zijn we gestopt en hebben wij een mooie, grote trampoline voor de kinderen op de hospice gekocht!

Zaterdag zijn we met zijn vieren naar Klerksdorp gereden. Regelmatig even naar de bestuurder moeten roepen dat we toch echt heel snel van baan moesten wisselen.. toch even wennen aan de linkerkant, haha! De ruitenwisser en richtingaanwijzer zijn ook omgedraaid. Dus wanneer wij af wilden slaan, gingen de ruitenwissers aan. In Klerksdorp zijn we verder gegaan met de inkopen voor de kinderen op de hospice. Zo hebben we een (zand)bak gekocht, die wij gaan gebruiken om ballen in te doen, als ballenbak. Daarnaast hebben we een zwembad gekocht met zwembandjes en nog heel veel kleurboeken.

Zondagochtend hebben we rustig aangedaan en even van het zonnetje genoten. ’s Middags kwamen Jaco, Werner en Johan ons ophalen. Daar hebben wij geluncht. Tegen het eind van de middag gingen wij naar de verjaardag van een jongen. Wij hadden geen idee wie dat was, en hij wist waarschijnlijk ook niet wie wij waren, maar we worden hier overal uitgenodigd. Natuurlijk was er weer een braai en nu lag er een heel schaap op! De avond was gezellig, totdat we opgebeld werden door Lynette. Minder leuk nieuws; door omstandigheden is een van andere twee Nederlandse meisjes die ook in het BB verblijven tijdelijk terug naar Nederland. Over een paar weken komt zij wel weer terug.

Het is toch weer een heel verhaal geworden, lang genoeg voor nu denk ik zo!
Tot snel (denk ik..)

• 23 Maart 2011 - 20:01

Geert :

Ik wist niet dat jij zn ochtend mens was..... Je bent goed aan het genieten! Wij afgelopen zaterdag ook...:) We waren de Big three:):)

• 23 Maart 2011 - 20:22

Mama:

we hadden elkaar net nog even aan de telefoon en het gaat goed met je, gelukkig. Je hebt afgelopen week veel gezien een mooie ervaring. De kindjes zullen wel blij zijn met de trampoline, eigenlijk wel heet om te springen maar de warmte zijn ze wel gewend, het wordt nu toch herfst bij jullie. De fotos zien er ook mooi uit. Pas goed op jezelf en we bellen wel weer.Dikke kus, mama

• 23 Maart 2011 - 22:05

Luc & Fem:

SCHAT
    we vinden het weer een leuk, en mooi verhaal! We zijn blij dat jullie zoveel zien, zoveel genieten, meemaken maar vooral ook leren!
    heel veel succes en plezier daar, en ook al spreek ik je heeeeel vaak, hou ons toch maar mooi op de hoogte!
    kan namelijk geen genoeg van je krijgen!
    vh weekend weer verder oefenen met Fem voor je foto haha, en iedereen!!! mag dat weten!
    doeidoei
    tot over 41 nachtjes!
    x

• 23 Maart 2011 - 23:58

Lieke:

Hey meis,

Wat vet met al die dieren enzo!
    Geniet er nog maar lekker van! Want de tijd vliegt als je het leuk hebt, zoals je weet!

Veel plezier en succes nog!

Xxx Lieke h ;)

• 24 Maart 2011 - 09:10

Henk, Astrid En Kids:

Zo te zien en te lezen heb je het daar wel goed naar je zin. Foto's zijn erg leuk en vooral ook goed te zien hoe mooi het daar is! Gelukkig heb je daar ook nog wat tijd om leuke dingen te doen. Heel veel succes nog en ook veel plezier, we kijken uit naar je volgende verslag!
    Groetjes,
    Henk, Astrid en de kids

• 24 Maart 2011 - 10:20

Janneke:

Je maakt daar aardig wat mee zo hè!
    Geniet er zo veel mogelijk van. Voor de mensen hier gaat de tijd traag maar voor jou daar waarschijnlijk heel snel!!
    liefs Janneke

• 24 Maart 2011 - 13:04

Anja:

Hey Dionne,

Nou zo te lezen heb je het goed naar je zin. Volgens mij heb je Ellen nog gesproken ze vertelde ons van die trampoline. Leuk hoor. Hebben ze er al opgesprongen? Fijn om te lezen dat het goed met je gaat meid. Geniet nog maar lekker.
    Liefs,
    Anja

• 24 Maart 2011 - 19:14

Marie-Anne:

Hoi Dionne
    even een berichtje van ons vanaf ons vakantieadres Gran Canaria. Je ziet dat we je overal volgen. Je maakt het zo te zien goed, en maakt heel veel mee. Geweldig. Geniet ervan en hou ons op de hoogte Liefs Rob en M.Anne

• 24 Maart 2011 - 19:24

Kees En Marianne:

Hallo Dionne,

Zo te lezen heb je het goed naar je zin en vliegt de tijd om.
    Geniet er maar van, want voor je het weet ben je weer in Wijchen.
    We hopen, dat je nog de kans krijgt om de big five vol te maken.
    Heel veel groetjes van ons allemaal!

• 25 Maart 2011 - 09:31

Mama:

Hoi, Dionne. Ik heb net de nieuwste fotos op de mail gezien. Heel indrukwekkend, soms ook zielig en ook ontroerend. Papa zal ze gauw op de site zetten. Probeerde jullie ze een liedje te leren? Leuk om te zien en dat de kindjes heel graag dicht bij jullie willen zijn. Hoeveel kindjes ken je al bij hun naam???? Liefs mama

• 25 Maart 2011 - 09:32

Papa:

Hoi Dionne,
    je hebt net weer een lading foto's afgeleverd die goed weergeven hoe het daar is. Ook het ingraven van de trampoline staat erop wat niet zonder slag of stoot ging. Maar inmiddels staat die weer boven de grond.
    Ik zal de foto's vanavond op de site zetten.
    Wil het een beetje lukken met de kast of moet ik toch maar een keertje langskomen?
    Geniet nog maar lekker want voor je het weet is het voorbij.
    papa xxx

• 28 Maart 2011 - 11:22

Annemieke Stemerdink:

Hey Marloes en Dionne,

Ik vertoon deze dagen (de zon schijnt lekker in Nederland) nogal studie ontwijkend gedrag dus ik dacht ik ga deze site eens bezoeken! Echt super leuk om de ervaringen en verhalen te lezen! De foto's zijn helemaal top! Ik ben behoorlijk jaloers!
    Jullie missen natuurlijk weer weinig op school. Hoorcolleges gaan niet door omdat apparatuur het niet doet etc. niets nieuws dus!
    Heel erg veel plezier en succes nog daar!

Groetjes uit Nijmegen!

• 28 Maart 2011 - 17:58

Melissa En Patrick,:

Je hebt er leuke fotos opstaan!
    Het is echt super dat je de dieren zo dichtbij hebt gezien! Je zult het wel naar je zin hebben daar!
    Nog veel veel plezier daar!
    Groetjes, Melissa en Patrick.

• 28 Maart 2011 - 18:32

Eliza:

haa Dionne!!
    super mooie foto´s als je het zo ziet..
    jammer dat je de eerste dag slecht weer had.. De kindjes zullen wel heel blij zijn geweest met de trampoline en de ballenbak.. super leuk!!
    Tot het volgende verslag!
    xxx Eliza

• 31 Maart 2011 - 11:22

Mama En Oma:

weer leuke fotos gezien, moeilijk om te beslissen wie je mee naar huis neemt, he? We wensen Marloes, Monique en Martina een goede terugvlucht morgen. Dionne beterschap met je oog. Oma en ik gaan nu naar Breda, shoppen en daarna naar de musical. We bellen! Veel liefs, mama en oma